jouw leerKRACHT

Leerkracht.

Een leerkracht die misverstanden, frustratie, angst, gebrek aan motivatie en stress bij zowel zichzelf als de leerling herkent kan er op inspelen.
Deze leerkracht staat in verbinding met zichzelf en daardoor kan hij echt verbinding maken met leerlingen zodat die maximaal tot hun recht komen.
Op deze manier leiden de teamspirit en de sfeer in de klas op een prettige manier tot optimale resultaten. En dat is de kracht ven de leerkracht! En dat is waar In Zicht op inzet.

Verbinding op basis van observatie- en communicatievaardigheden zal een grote positieve uitstraling geven aan het onderwijs.

PCM laat zien hoe je, door aan te sluiten bij de taal van de leelring (in woord, toon, lichaamshouding, gebaren en gezichtsuitdrukking) nog beter elke leerling bereikt.

In Zicht is het gereedschap PCM gestructureerd en met diepgang in te zetten.

6 persoonlijkheidstypen; 16 kaarten per persoonlijkheidstype vol informatie

Vanuit het besef dat het een essentieel onderdeel is om vanuit maatschappelijke verantwoordelijkheid en wederzijds respect leerlingen iets te leren, kennis te delen, soepele relaties te creëren en optimale prestaties te verrichten is In Zicht een waardevol instrument. Bij elk van de clusters van gedrag die PCM beschrijft hoort een specifieke taal. We hebben inmiddels ondervonden dat, wanneer we als leerkrachten elk van die talen spreken, in staat zijn om over te brengen “wat” we willen zeggen.

terug naar home